El passat dilluns, 17 de febrer, diverses membres de la Junta d’AFATRAC van assistir a la Jornada Unitària pel dret a una vida independent i d’inclusió en la comunitat de les persones amb discapacitat d’acord al mandat de la Convenció de les Nacions Unides 2006.

Durant la Jornada, van exposar el canvi de paradigma que ha suposat la convenció de les Nacions Unides de 2006 en relació al dret a una vida independent i d’inclusió en la comunitat de les persones amb discapacitat.

Per tal que aquest canvi sigui una realitat, se sol·licita que s’aprovi la normativa legal que reguli l’Assistència Personal a Catalunya amb finançament propi de la Generalitat. D’aquesta manera, van explicar, es garantirà l’exercici efectiu del dret reconegut a la Convenció i que les persones amb discapacitat puguin fer realitat els seus projectes de vida independent.


Des d’AFATRAC agraïm que se’ns convidi a assistir a aquests actes, tan necessaris per visibilitzar i reivindicar els drets de les persones amb discapacitat. Tanmateix, desitgem que l’agilització del reconeixement de les discapacitats sigui, aviat, una realitat, tal com la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, va assegurar durant la jornada.