- Aquest esdeveniment ja ha passat.
XERRADES D’AFATRAC: Aproximació a la Justícia Juvenil – Amb Ramón González
5 novembre, 2025 @ 19:00 - 21:00

🗣️ XERRADES D’AFATRAC
“Aproximació a la justícia juvenil”
Amb Ramón González García, magistrat titular del Jutjat de Menors Nº 2 de Barcelona.
Ramón González García és magistrat-jutge i llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona. Va iniciar la seva carrera judicial l’any 2003 i ha exercit en diversos jutjats de la província d’Alacant, Sabadell i Badalona —on va estar destinat a un jutjat de violència sobre la dona—. Des del 2015 lidera Jutjat de Menors Nº 2 de Barcelona, especialitzat en la jurisdicció de joves d’entre 14 i 18 anys.
Amb una trajectòria marcada pel compromís amb la justícia i l’educació en valors, Ramón González aportarà una visió clara i pedagògica sobre el funcionament del sistema judicial de menors i el paper de les famílies davant d’un fet delictiu.
Durant la xerrada es tractaran els següents temes:
- L’edat penal i les responsabilitats legals dels menors
- Què fer davant d’un fet delictiu: orientacions per a famílies i entorns propers
- El procediment judicial aplicat als menors i les fases del procés
- Les diferents respostes judicials i mesures educatives
📅 Dimecres 5 de novembre
🕑 19.00h
🌐 En línia
👤 – Si ets soci/a d’AFATRAC, la inscripció és gratuïta
👥 – Si NO ets soci/a d’AFATRAC, la inscripció té un cost de 10€
‼️ Si us plau, apel·lem a la vostra responsabilitat: si us inscriviu a la xerrada és necessari que després hi assistiu, sempre que la raó no sigui un problema de causa major.